I. DOTYK
|
|||
Przesadnie reaguje na niewielki ból
|
TAK:
|
||
Nie zwraca uwagi na drobne skaleczenia
|
TAK:
|
||
Lubi aktywności związane z brudzeniem się (malowanie palcami)
|
TAK:
|
||
Unika aktywności związanych z brudzeniem (lepienie w plastelinie)
|
TAK:
|
||
Nie lubi być niespodziewanie dotykany (lekko)
|
TAK:
|
||
Lubi być dotykany (uwielbia to, poszukuje tego)
|
TAK:
|
||
Poszukuje fizycznie agresywnego kontaktu (uderza w ludzi, ściany)
|
TAK:
|
||
Jest szczególnie łaskotliwy
|
TAK:
|
||
Unika używania dłoni do eksploracji dotykowej obiektów
|
TAK:
|
||
Preferuje pewne ubrania i/lub narzeka na metki,
mówi że niektóre ubrania drapią są za sztywne |
TAK:
|
||
II. RÓWNOWAGA I RUCH
Pierwsza część pytań odnosi się do podwrażliwości, a druga do nadwrażliwości. |
|||
Ma słabą równowagę
|
TAK:
|
||
Ma lub miał duże problemy z nauką jazdy na rowerze
|
TAK:
|
||
Podpiera głowę podczas rysowania pisania
|
TAK:
|
||
Lubi kręcić się na karuzeli, krześle obrotowym
|
TAK:
|
||
Często huśta się na krześle lub przyjmuje pozycję głową do dołu
|
TAK:
|
||
Uwielbia huśtanie się na huśtawkach
|
TAK:
|
||
Uwielbia szybki ruch
|
TAK:
|
||
Wygląda na przerażone w przestrzeni (nie huśta się itp.)
|
TAK:
|
||
Unika szybkiego ruchu
|
TAK:
|
||
Ma chorobę lokomocyjną
|
TAK:
|
||
Lubi ruch który sam inicjuje nie lubi gdy ktoś nim porusz, huśta
|
TAK:
|
||
Nie lubi próbować nowych zadań ruchowych
|
TAK:
|
||
Nie lubi wysokości, boi się wspinać
|
TAK:
|
||
III. KOORDYNACJA
|
|||
Ma problemy z
manipulacją (cięcie, rysowanie, zapinanie)
|
TAK:
|
||
Jest niezgrabne ruchowo, często przewraca się
|
TAK:
|
||
Ma trudności z uczeniem się nowych aktywności ruchowych
|
TAK:
|
||
Ma trudności z różnicowaniem prawo – lewo (powyżej 7 r.ż)
|
TAK:
|
||
Nie trzyma kartki drugą ręką gdy pisze lub rysuje
|
TAK:
|
||
Źle trzyma ołówek
|
TAK:
|
||
Brzydko pisze, nie mieści się w liniach
|
TAK:
|
||
Nie potrafi wiązać sznurowadeł, miał trudności z nauczeniem się
|
TAK:
|
||
Ma trudności z posługiwaniem się sztućcami
|
TAK:
|
||
Ma trudności w łapaniu i/lub kopaniu piłki
|
TAK:
|
||
IV. NAPIĘCIE MIĘŚNI
|
|||
Wygląda na rozluźnione, wiotkie
|
TAK:
|
||
Ma nieprawidłową postawę gdy siedzi lub stoi
|
TAK:
|
||
Zbyt mocno ściska przedmioty (np. ołówek)
|
TAK:
|
||
Zbyt lekko ściska przedmioty (np. ołówek)
|
TAK:
|
||
Szybko się męczy
|
TAK:
|
||
Unika zabaw i gier ruchowych
|
TAK:
|
||
Podpiera głowę podczas rysowania, pisania
|
TAK:
|
||
Raczej prowadzi siedzący tryb życia
|
TAK:
|
||
Jest niezgrabne ruchowo
|
TAK:
|
||
Ma trudności z podnoszeniem cięższych przedmiotów
|
TAK:
|
||
V. SŁUCH
|
|||
Jest zirytowane, pobudzone lub zalęknione
w miejscach gdzie jest głośno |
TAK:
|
||
Jest bardzo wrażliwe na dźwięki
|
TAK:
|
||
Trudno mu skupić uwagę w miejscu hałaśliwym
|
TAK:
|
||
Myli się wykonując polecenia słowne
|
TAK:
|
||
Potrzebuje powtarzania poleceń, wskazówek
|
TAK:
|
||
Myli podobne dźwiękowo słowa
|
TAK:
|
||
Zatyka uszy na niektóre dźwięki
|
TAK:
|
||
Lubi dziwne dźwięki, lubi powtarzać pewne dźwięki
|
TAK:
|
||
Mruczy, śpiewa, mówi do siebie podczas wykonywania zadania
|
TAK:
|
||
Unika zabawek, innych przedmiotów wydających dźwięki
|
TAK:
|
||
VI. WZROK
|
|||
Nadwrażliwe na światło; woli światło rozproszone, półmrok
|
TAK:
|
||
Ma problemy z różnicowaniem kształtów
|
TAK:
|
||
Krótki okres fiksacji wzrokowej (skupienia wzroku na przedmiocie)
|
TAK:
|
||
Z trudnością śledzi poruszający się przedmiot, gubi go
|
TAK:
|
||
Często mruga, ma ból głowy, załzawione oczy po czytaniu
|
TAK:
|
||
Jest bardzo pobudzone gdy ma do czynienia
z wieloma bodźcami wzrokowymi |
TAK:
|
||
Odmawia zasłaniania oczu, ograniczenia widzenia
|
TAK:
|
||
Odwraca litery, sylaby, słowa
|
TAK:
|
||
Ma problemy z przepisywaniem z tablicy, książki
|
TAK:
|
||
Mruży oczy podczas słonecznego dnia
|
TAK:
|
||
VII. WĘCH
|
|||
Nadwrażliwe na pewne zapachy
|
TAK:
|
||
Ignoruje nawet ostre i nieprzyjemne zapachy
|
TAK:
|
||
Ma trudności z różnicowaniem zapachów
|
TAK:
|
||
Często zatyka nos mówiąc, że „śmierdzi"
|
TAK:
|
||
Nie je pokarmów bez wcześniejszego wąchania
|
TAK:
|
||
Nadwrażliwe na zapach perfum, mydła, wody kolońskiej
|
TAK:
|
||
Lubi wąchać różne rzeczy nie służące do jedzenia
|
TAK:
|
||
Lubi mocno doprawione pokarmy
|
TAK:
|
||
Preferuje pokarmy o łagodnym smaku
|
TAK:
|
||
Ma łatwy odruch wymiotny na wiele zapachów
|
TAK:
|
||
VIII. UWAGA I
ZACHOWANIE
|
|||
Jest nerwowe, pobudzone
|
TAK:
|
||
Jest impulsywne, wyrywa się zanim zakończymy instrukcję
|
TAK:
|
||
Ma problemy z organizacją zachowania, wykonywanych zadań
|
TAK:
|
||
Nie może dłużej skupić się na zadaniu
|
TAK:
|
||
Bardzo lubi biegać, skakać, jest ciągle w ruchu
|
TAK:
|
||
Szybko i łatwo pobudzone przez dźwięki, światło itd
|
TAK:
|
||
Niespokojne wówczas gdy trzeba być cicho i koncentrować się
|
TAK:
|
||
Łatwo przechodzi od płaczu do śmiechu
|
TAK:
|
||
Szybko się rozprasza
|
TAK:
|
||
Lubi biegać podskakiwać, być w ruchu
|
TAK:
|
||
SKALA
|
NORMA
|
RYZYKO
|
WYNIK:
|
DOTYK
|
0-2
|
3-10
|
|
RÓWNOWAGA I RUCH: Podwrażliwość
|
0-2
|
3-7
|
|
RÓWNOWAGA I RUCH: Nadwrażliwość
|
0
|
1-6
|
|
KOORDYNACJA
|
0-3
|
4-10
|
|
NAPIĘCIE MIĘŚNI
|
0-2
|
3-10
|
|
SŁUCH
|
0-2
|
3-10
|
|
WZROK
|
0-3
|
4-10
|
|
WĘCH
|
0-3
|
4-10
|
|
UWAGA I ZACHOWANIE
|
0-2
|
3-10
|
|
piątek, 29 maja 2020
Kwestionariusz sensomotoryczny. Zachęcam
do przeprowadzeniu testu dla swojego dziecka przygotowanego przez Polskie
Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz